CIGO Van Vuure aan het Osdorpplein in Amsterdam is de winnaar van de Retail Award 2022. Tijdens een verrassingsbezoek werd het ondernemende team van CIGO beloond door de CEO en de directeur Sales & Service van Nederlandse Loterij Niels Onkenhout en Shirley Kind.
CIGO Van Vuure mag zich een jaar lang het beste verkooppunt van Nederlandse Loterij noemen en laat hiermee bijna 6.000 retailers achter zich. Shirley Kind, directeur Sales & Service bij Nederlandse Loterij: “Ik ben trots dat we deze prijs weer mogen overhandigen. Retail is een belangrijk verkoopkanaal voor Nederlandse Loterij. Mede door de inzet van CIGO Van Vuure kunnen we ook dit jaar weer een gigantisch bedrag afdragen aan de Nederlandse maatschappij voor een gelukkig, gezond en sportief Nederland.”
De Retail Awards worden jaarlijks uitgereikt aan retailers die de meeste producten van Nederlandse Loterij verkopen. CIGO De Posthoorn in Amstelveen, vorig jaar winnaar van de Retail Awards, moet dit jaar genoegen nemen met een tweede plek. De top drie wordt gecompleteerd door Primera Kosterman in Zwolle.
Over Nederlandse Loterij
Nederlandse Loterij is de grootste aanbieder van kansspelen in Nederland met negen spelmerken: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten, TOTO Sport, TOTO Casino en TOTO Winkel. In 2021 heeft Nederlandse Loterij 2.467 miljoen euro aan prijzengeld uitgekeerd aan haar spelers (inclusief kansspelbelasting). Jaarlijks geeft Nederlandse Loterij vrijwel haar gehele opbrengst aan de Nederlandse sport via het NOC*NSF, aan 18 goede doelen op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn en aan de Nederlandse samenleving via het ministerie van Financiën. In 2021 ging het om een bedrag van 188 miljoen euro.