Vanaf 19 mei is er iedere dinsdag inloopspreekuur in het Startpunt aan Osdorpplein 521. Tussen 16.00 en 18.30 uur kun je hier terecht met al je vragen over de ontwikkelingen op en rond Osdorpplein. Omgevingsmanager Edwin van Bochoven vertelt meer.
Terwijl we plaatsnemen aan een gele picknicktafel voor de OBA, wijst omgevingsmanager Edwin om zich heen. “Er gebeurt veel op en rond Osdorpplein. Even verderop is bijvoorbeeld het gebouw MIX Amsterdam bijna klaar. Daarnaast wordt het plein bij de OBA opgeknapt en start volgend jaar de bouw van Twins. En de komende jaren staan er nog meer ontwikkelingen op de planning.”
Fysieke plek
Bewoners en ondernemers ontvangen nu al regelmatig brieven en een krant over de ontwikkelingen in het gebied. Daarnaast staat er veel informatie op de projectwebsite. Edwin: “Toch merkten we dat er ook behoefte is aan een fysieke plek waar mensen makkelijk kunnen binnenlopen met vragen en ideeën. Daarom komt er nu een vast inloopspreekuur in het Startpunt aan Osdorpplein 521.”
Iedere dinsdag
“Iedere dinsdag zit ik hier, of een collega van mij, om van 16.00 tot 18.30 uur vragen te beantwoorden”, zegt Edwin.“We hebben gekozen voor een later tijdstip op de dag, zodat mensen ook na hun werk kunnen langskomen.” Zijn er ook vragen waar de gemeente geen antwoord op heeft? Edwin lacht. “Vast wel. Alle vragen zijn welkom, maar soms weten wij het misschien ook niet direct. Heb je bijvoorbeeld een vraag over je woning, dan verwijzen we je waarschijnlijk door naar de verkoper of verhuurder. Maar wil je meer weten over de plannen voor onder andere de Nieuwe Osdorpergracht, de Nieuwe Meervaart, de SuHa-buurt of de Noordwesthoek, dan kunnen wij daar alles over vertellen.”
Hopelijk zien we jou binnenkort op dinsdag tussen 16.00 en 18.30 uur in het Startpunt aan Osdorpplein 521. LET OP: tijdens de reguliere vakanties wordt het inloopspreekuur niet gehouden.